Branding en visuele identiteit

Je hebt een businessplan en weet precies wat je wilt gaan doen. Maar heb je al een naam? Heb je al een pay-off? Weet je al hoe je het merk in de markt wilt plaatsen? Wie ben je? Branding is de de merkstrategie die bepaalt wie je bent en voorziet je marketing van inhoud en context. De visuele identiteit speelt een belangrijke rol bij de het voel- en zichtbaar maken de merkstrategie. Alle visuele kenmerken van een merk, organisatie of artiest samen vormen de visuele identiteit.  Het gaat hierbij om zichtbare elementen die, als het goed is toegepast, zorgen voor de onderscheidende herkenbaarheid. Deze visuele kenmerken tezamen dienen te visualiseren waar je als merk, bedrijf of artiest voor staat, wat je kernwaarden zijn, wie je bent, wat je doet. Een visuele identiteit is dus niet alleen een logo. Het is de samenkomst van het logo, de typografie, de kleuren, de fotografie, de illustraties, de vormtaal, en de manier waarop deze worden toegepast op de communicatiemiddelen.  

Ga je voor jezelf beginnen of gaat jouw bedrijf een nieuw merk lanceren? Kom gerust langs in Haarlem voor een inspirerend en vrijblijvend kennismakings- en adviesgesprek
.

Projects